ADAC téli gumi teszt 2018

A Német és az Osztrák Autóklub, immár hagyományőrzően közösen készült a téli szezonra és két nagyon népszerű méretben tesztelt téli gumikat. Az ADAC téli gumi teszt 2018-ban is figyelembe vette a téli gumik száraz és nedves tapadását, havas, jeges úton való kezelhetőségét, és kopási mutatóit. Minden résztesztet 0,5-5,5 között pontozták, úgy, hogy az alacsonyabb érték felel meg a jobb teljesítménynek.

A végeredmény az alábbi szempontok súlyozott átlagából lett kiszámolva:

  • Száraz tapadás (irányíthatóság, fékút) 15%
  • Nedves tapadás (irányíthatóság, fékút, aquaplaning) 30%
  • Havas tapadás (irányíthatóság, fékút) 20%
  • Jeges tapadás 10%
  • Kopás, élettartam, zaj 25 %

Az értekéskor az alábbi besorolásokat alkalmazták:

  • 0,5-1,5: Kiváló
  • 1,6-2,5: Jó
  • 2,6-3,5: Tűrhető
  • 3,6-4,5: Gyenge
  • 4,6-5,5: Rossz

 

175/65R14 T téli gumi teszt eredmények:
ADAC értékelésSzárazon (15%)Vizesen (30%)Hóban (20%)Jégen (10%)Zaj (5%)Fogyasztás (10%)Kopás (10%)
Continental WinterContact TS8602,1 (Jó)2,3 (Jó)1,7 (Jó)1,8 (Jó)2,5 (Jó)3,5 (Tűrhető)2,2 (Jó)2,0 (Jó)
Dunlop Winter Response 22,1 (Jó)2,4 (Jó)1,8 (Jó)1,9 (Jó)2,5 (Jó)3,4 (Tűrhető)1,7 (Jó)2,0 (Jó)
Firestone Winterhawk 32,6 (Tűrhető)2,0 (Jó)2,6 (Tűrhető)2,3 (Jó)2,5 (Jó)3,3 (Tűrhető)1,8 (Jó)2,0 (Jó)
Nokian WR D42,7 (Tűrhető)2,6 (Tűrhető)2,4 (Jó)2,7 (Tűrhető)2,4 (Jó)3,8 (Gyenge)2,2 (Jó)2,0 (Jó)
Goodyear UltraGrip 92,8 (Tűrhető)2,6 (Tűrhető)2,2 (Jó)2,8 (Tűrhető)2,5 (Jó)3,5 (Gyenge)1,8 (Jó)1,5 (Nagyon jó)
Debica Frigo 22,9 (Tűrhető)2,9 (Jó)2,9 (Tűrhető)2,2 (Jó)2,5 (Jó)3,5 (Tűrhető)2,2 (Jó)2,0 (Jó)
Esa+Tecar Super Grip 92,9 (Tűrhető)2,5 (Jó)2,4 (Jó)2,9 (Tűrhető)2,5 (Jó)3,3 (Tűrhető)1,6 (Jó)2,0 (Jó)
Sava Eskimo S3+2,9 (Tűrhető)2,9 (Tűrhető)2,9 (Tűrhető)2,2 (Jó)2,5 (Jó)3,5 (Gyenge)2,1 (Jó)2,0 (Jó)
Vredestein Snowtrac 52,9 (Tűrhető)2,3 (Jó)2,9 (Tűrhető)2,2 (Jó)2,5 (Jó)3,9 (Gyenge)1,8 (Jó)2,5 (Nagyon jó)
Pirelli Cinturato Winter3,1 (Tűrhető)3,1 (Tűrhető)2,4 (Jó)2,2 (Jó)2,5 (Jó)3,2 (Tűrhető)2,0 (Jó)3,0 (Tűrhető)
Semperit Master-Grip 23,7 (Gyenge)3,7 (Gyenge)2,5 (Jó)2,0 (Jó)2,5 (Jó)3,8 (Gyenge)2,4 (Jó)2,5 (Tűrhető)
Nankang Snow SV-35,5 (Rossz)2,5 (Jó)4,7 (Rossz)5,5 (Rossz)2,5 (Jó)3,5 (Tűrhető)2,7 (Tűrhető)2,0 (Jó)

Mindössze két vizsgált gumiabroncs kapta meg a “jó” minősítést. Nyolc gumiabroncs bizonyult többé-kevésbé “kielégítőnek” a szakértők tesztjei alapján. Egy abroncs vizsgálata zárult megfelelő minősítéssel, majd végül a Nankang kapott egyedül gyengébb minősítést a tesztelt mennyiségből, sajnos a Nankang eredményei ezúttal is hibát mutattak.

205/55R16 H téli gumi teszt eredmények:
ADAC értékelésSzárazon (15%)Vizesen (30%)Hóban (20%)Jégen (10%)Zaj (5%)Fogyasztás (10%)Kopás (10%)
Continental WinterContact TS8602,2 (Jó)2,5 (Jó)2,1 (Jó)1,9 (Jó)2,5 (Jó)3,0 (Tűrhető)1,7 (Jó)2,0 (Jó)
Goodyear UltraGrip 92,2 (Jó)2,3 (Jó)2,1 (Jó)2,0 (Jó)2,5 (Jó)3,3 (Tűrhető)1,8 (Jó)2,0 (Jó)
Dunlop Winter Sport 52,3 (Jó)2,3 (Jó)2,3 (Jó)1,9 (Jó)2,5 (Jó)3,3 (Tűrhető)2,1 (Jó)2,0 (Jó)
Kleber Krisalp HP 32,6 (Tűrhető)2,4 (Jó)2,6 (Tűrhető)1,9 (Jó)2,3 (Jó)3,1 (Tűrhető)2,0 (Jó)2,0 (Jó)
Michelin Alpin 52,7 (Tűrhető)2,0 (Jó)2,4 (Jó)2,7 (Tűrhető)2,5 (Jó)3,6 (Gyenge)2,4 (Jó)1,0 (Nagyon jó)
Nexen Winguard SnowG WH22,7 (Tűrhető)2,3 (Jó)2,6 (Tűrhető)2,7 (Tűrhető)2,5 (Jó)3,2 (Tűrhető)2,5 (Jó)1,5 (Nagyon jó)
Fulda Kristall Control HP 22,8 (Tűrhető)2,5 (Jó)2,7 (Tűrhető)2,8 (Tűrhető)2,3 (Jó)3,6 (Gyenge)2,1 (Jó)2,0 (Jó)
Vredestein Snowtrac 52,8 (Tűrhető)2,3 (Jó)2,8 (Tűrhető)1,9 (Jó)2,5 (Jó)3,6 (Gyenge)1,8 (Jó)2,5 (Jó)
Bridgestone Blizzak LM 001 Evo2,9 (Tűrhető)2,1 (Jó)2,4 (Jó)2,9 (Tűrhető)2,3 (Jó)3,6 (Gyenge)1,9 (Jó)1,0 (Nagyon jó)
Nokian WR D43,0 (Tűrhető)2,5 (Jó)2,9 (Tűrhető)1,8 (Jó)2,5 (Jó)3,4 (Tűrhető)1,7 (Jó)3,0 (Tűrhető)
Yokohama BluEarth Winter (V905)3,1 (Tűrhető)2,9 (Tűrhető)2,5 (Jó)3,1 (Tűrhető)2,5 (Jó)3,4 (Tűrhető)2,0 (Jó)2,0 (Jó)
Kumho WinterCraft WP513,3 (Tűrhető)3,2 (Tűrhető)3,3 (Tűrhető)2,2 (Jó)2,5 (Jó)3,1 (Tűrhető)2,6 (Tűrhető)2,0 (Jó)
Giti Winter W13,5 (Tűrhető)3,5 (Tűrhető)3,3 (Tűrhető)1,8 (Jó)2,3 (Jó)3,4 (Tűrhető)2,2 (Jó)2,5 (Jó)
Pirelli Cinturato Winter3,5 (Tűrhető)3,5 (Tűrhető)2,2 (Jó)2,1 (Jó)2,3 (Jó)3,2 (Tűrhető)2,2 (Jó)2,5 (Jó)
Semperit Speed-Grip 33,6 (Gyenge)3,6 (Gyenge)2,3 (Jó)2,6 (Tűrhető)2,3 (Jó)3,1 (Tűrhető)2,1 (Jó)2,5 (Jó)
Laufenn IFIT LW315,5 (Rossz)2,2 (Jó)5,5 (Rossz)2,2 (Jó)2,5 (Jó)3,5 (Tűrhető)1,7 (Jó)1,5 (Nagyon jó)

Három vizsgált jelölt kapta meg a “jó” minősítést, majdnem teljesen ugyanazokkal az értékelésekkel. Mindhárom “jó” értékelést kapott modell prémium termék, rendkívül kiegyensúlyozott teljesítményt mutattak a tesztek során. A két első gumiabroncs (Continental és Goodyear) csak kis mértékben különböznek egymástól a fő szempontokban, és ezáltal ugyanolyan jó általános pontszámot mutatnak. A Dunlop gumiabroncsa egytizeddel maradt le a dobogó első két helyezettje mögött, nedves úton mutatott tulajdonságainak következtében.

————————————

A Michelin és a Hankook gumiabroncsok több okból sem vettek részt az idei tesztsorozaton. A Michelin esetében nem volt elérhető még a legújabb mintázat, hogy vizsgálni lehessen. A Hankook i * cept RS2 keveréke pedig megváltozott. A vizsgálatkor a módosított Hankook gumiabroncs nem volt még elérhető a kereskedelemben. Ezért a Hankook márkájú abroncsmodellt ki kellett hagyni az idei az évben.

————————————

Forrás: autonavigator.hu