• Marso Partner Garancia
    Marso Partner Garancia

Leao - Taurus - Matador - Barum - Kleber - Semperit - Nokian

Marso Partner Garancia

 

A MARSO garanciát vállal a szervizeiben vásárolt és szerelt gumik épségére

Általános feltételek

MARSO garancia szolgáltatás adható annak a vásárlónak, aki valamely MARSO telephelyen történő vásárláskor négy darab – egy garnitúra – azonos márkájú, méretű és mintázatú személygépkocsi-, 4x4, kisteher gépkocsi gumiabroncsot vásárol és az abroncsokat helyben felszerelteti, illetve a MARSO garancia kártya átvételekor a meghatározott ajánlott fogyasztói árat a telephely felé megfizeti. Kivételt képeznek azok a szerelési csomagok melyek a garancia árát is tartalmazzák (Garancia abroncs szerelési csomag).

 

MARSO garancia szolgáltatási köre

A MARSO garancia szolgáltatás az alábbi - rendeltetésszerű használat során keletkező - külső sérülésekből származó károk esetén nyújt védelmet:

  • defekt (futófelületen keletkezett szúrt, vágott sérülés)
  • külső mechanikai sérülés által az oldalfalon okozott károsodás (szövetszál szakadás, dudor, padkázás, kátyúkár, szúrt, vágott sérülés)
  • szándékos rongálás, lopás (rendőrségen tett feljelentés igazolása szükséges)

 

MARSO garancia termékek köre

  • Négy darab – egy garnitúra – azonos márkájú, méretű és mintázatú személygépkocsi-, 4x4, kisteher gépkocsi gumiabroncshoz vásárolható
  • Márkák: Leao, Taurus, Matador, Barum, Kleber, Semperit, Nokian

 

MARSO garancia szolgáltatásból kizárt károk

A nem rendeltetésszerű használatból vagy a jármű nem megfelelő üzemi állapotából adódó kár, valamint olyan elváltozások, melyek az abroncs további rendeltetésszerű és biztonságos használatát nem befolyásolják.

  • nem a gyártói előírások által engedélyezett paraméterekkel rendelkező abroncs (abroncsméret, sebességi, terhelési index)
  • megfékezett abroncsok
  • túlterhelés miatti sérülés
  • keréktárcsa vagy szelephibából adódó levegővesztés miatti gyaloglás
  • nem megfelelő légnyomás miatti rendellenes kopás
  • futómű beállítási hibák okozta féloldalas kopás
  • fűrészfogas kopás
  • szakszerűtlen szerelésből adódó meghibásodások (peremszakadás, peremsérülés, nem megfelelő szelep beépítése)
  • szerkezeti elváltozással nem járó felületi sérülés (kicsípődés)

 

MARSO garancia kártya

A MARSO garancia szolgáltatásra való jogosultságot a vásárlás helyén kapott MARSO garancia kártya igazolja. Amennyiben a vásárló a vásárlás napján nem kapott garancia kártyát a MARSO azt utólagosan is kiadhatja illetve egyedi esetben a vásárló a hálózat központjában MARSO Kft.-nél is megigényelheti a jogosultság igazolása mellett (számla másolat), de csak az eredeti vásárlás dátumára kiállítva. Az utólagos igénylés határideje a vásárlástól eltelt 30 naptári nap. 30 napon túli igénylés esetén garancia kártyát nem adunk ki

 

MARSO garancia időtartama

A szolgáltatás időtartama 3 év vagy nyári gumiabroncs esetén 1,6 mm, téli gumiabroncs esetén 4 mm profilmélység, amelyik hamarabb bekövetkezik. A javított abroncsokra továbbra is érvényes a garanciaszolgáltatás, viszont a cserélt abroncsokra új garanciát kell vásárolni az ügyfélnek, ha az új abroncsra is szeretné későbbiekben igénybe venni a szolgáltatást. Ilyen esetben lehet 1 db gumiabroncsra is kiadni új garancia kártyát.

 

MARSO garancia igénybevétele

A MARSO garancia szolgáltatás lényege, hogy kár esetén nem pénzbeli visszatérítés jár a vásárlónak, hanem a vásárló megrongálódott gumiabroncsát a MARSO telephely javítja vagy cseréli. A vásárló csak akkor részesülhet kárrendezésben, ha rendelkezik MARSO garancia kártyával. A telephelyen lévő szakember dönt az abroncs javíthatóságáról a szakmai és biztonsági előírások figyelembevételével. A vásárló a vásárlás helyszínétől független bármely kijelölt MARSO telephelyet igénybe veheti a kárrendezés során.

 

A MARSO garancia ügyintézése javítás esetén

A gumiabroncs sérülését a MARSO telephely feltárja és az előírásoknak megfelelően megjavítja.

Javítás csak az alábbi esetekben végezhető:

  • a sérülés a futófelületen található
  • a sérülés átmérője az 5 mm-et nem haladja meg

Az abroncs további javítása nem megengedett ha:

  • az abroncs defekttűrő
  • a sebesség indexe V (240 km/h) vagy a feletti (W, Y, ZR)

Ezen esetekben a csere esetén érvényes ügyintézés lép életbe. Amennyiben a javítás nem a fenti előírások figyelembevételével történik, a javított abroncsra vonatkozó bármilyen további garancia igényt a MARSO Kft. kizárja. A vásárló a javítható abroncs esetén nem kérhet cserét.

 

A MARSO garancia ügyintézése csere esetén

A gumiabroncs sérülése alapján – ha az nem javítható – a MARSO partner csereabroncsot biztosít a vásárlónak. A javíthatóságot első körben a MARSO telephely bírálja el, de bizonyos paraméterek esetén csak az abroncs cseréjével biztosítható a szolgáltatás. A vásárló a profilmélységnek megfelelő költségtérítés mértékét az alábbi táblázat mutatja.

Nyári gumiabroncs Téli gumiabroncs
Profilmélység Költségtérítés Profilmélység  Költségtérítés
 7 mm -  10%  7 mm -  15%
 6 - 7 mm  25%  6 - 7 mm  40%
 5 - 6 mm  40%  5 - 6 mm  65%
 4 - 5 mm  55%  4 - 5 mm  85%
 3 - 4 mm  70%
 1,6 - 3 mm  85%

 

Például:

NOKIAN 195/65 R15 91T WR D3 (Szgk.téli abroncs)

Profilmélység: 6,5 mm

Aktuális fogyasztói ár: 16.990 Ft (bruttó) Térítés mértéke:

Vevő költsége: 6.796 Ft (bruttó) 40%

MARSO költsége: 10.194 Ft (bruttó) 60%

A sérült abroncs átlagolt maradvány profilmélységét legalább 3 ponton szükséges mérni a futófelületi árkokban. A költségtérítés számítási alapja az aktuális fogyasztói ár, amely a www.marso.hu oldalon érhető el.

 

A MARSO garancia ügyintézés díja

A MARSO garancia ügyintézés önmagában ingyenes. Csere esetén az abroncs szerelési díját a szolgáltatás nem tartalmazza, annak költségét a vásárlónak kell megfizetni.

 

A MARSO garancia ügyintézés ideje

A MARSO garancia ügyintézés ideje a vásárló bejelentésétől számított 15 nap. Amennyiben a MARSO telephely nem tudja a vásárlót kiszolgálni a fenti időtartamon belül (pl.: nem érhető el csereabroncs) erről a bejelentést követő 72 órán belül értesíti, illetve az esetleges fejleményekről tájékoztatja.

 

Egyedi esetek szabályozása

Ha a MARSO telephely a javíthatóságot valamely oknál fogva nem tudja megállapítani, vagy a vásárló nem fogadja el a MARSO telephely szakvéleményét a MARSO telephely jelzi a MARSO Kft. felé a problémát. A MARSO Kft. ezt követően (nagykereskedő vagy garanciális szakértő bevonásával) eljár. A vásárló az eljárás eredményét illetően újabb kifogással már nem élhet.

 

Nem elérhető csereabroncs

Ha az abroncs készlethiány miatt semmilyen országos készletről (nagykereskedők, gyártó, stb.) nem beszerezhető, vagy az abroncs a termékpaletta változása miatt nem beszerezhető (gyártás, megszűnt, kifutott), akkor a vásárló az adott mintázat utódjának számító, technikailag azonos jellemzőkkel bíró (méretű, terhelési-, sebesség-indexű) abroncsból kap. A vásárló kifejezett kérésére az eredetitől eltérő márka is biztosítható csereabroncsként, ha az abroncs technikailag hasonló jellemzőkkel bír. Ilyenkor az értéktöbbletet a vásárlónak kell megfizetni, negatív értékkülönbözet készpénzre nem váltható.