Az optimális abroncsnyomás

Az optimális abroncsnyomás fenntartása

Az optimális abroncsnyomás a gumiabroncsok felülvizsgálatának egyik legfontosabb aspektusa. A megfelelő tömlõnyomás fenntartja a gumiabroncs futófelületének az egyenletes nyomását a talajjal való érintkezés során, és megelőzi az egyenetlen kopást. Emellett a menetellenállás csökkentésével és a keletkező hő gyors levezetésével a belső hőszint stabil szinten marad. Összegezve a megfelelő abroncsnyomás maximális teljesítményt biztosít a biztonságos vezetés, utazási kényelem és pénzmegtakarítás viszonylatában.
Az optimális abroncsnyomást egy felirat jelzi a gépjárművön. Ha nem található ilyen felirat, egyes gyártók az eredeti abroncsnyomást a gépjármű kézikönyvében tüntetik fel. A gumiabroncs forgalmazók szintén szolgálhatnak ilyen jellegű információkkal.

Túlnyomás

A túlságosan felfújt gumiabroncsok nem tudják jól izolálni az úttest szabálytalanságait, és ez durvább vezetést eredményez. A gumiabroncsok ugyanakkor könnyebben sérülnek, csökkentve ezzel a biztonság szintjét is.

Biztonság – Külső tényezők inkább veszélyeztetik (gödrök, törmelékek)
Takarékosság – Felgyorsítja a kopást, fõként a futófelület központi részének a kopását

Túl kis gumiabroncsnyomás

A túl kis gumiabroncsnyomás fokozza a gumiabroncs kopását, hőfelesleget termel, és az oldalfalak elhajlását okozza.
Ez pedig csökkenti a gumiabroncs integritását, védtelenné téve azt az idő előtti meghibásodás előtt.

  • Biztonság
    – A hőfelesleg elváláshoz vagy a kordszálak meghibásodásához vezet
    – A keréktalpperem könnyebben leválik a kerékről
    – A kerék és a keréktalpperem közötti fokozott súrlódás a keréktalpperem meghibásodását okozhatja
    – Fennáll az állóhullám-deformáció lehetősége
  • Takarékosság
    – Felgyorsítja a kopást, főként a vállrészen
    – A nagyobb menetellenállás csökkenti a jármű üzemanyag-takarékosságát.